بهترین لنت ترمز برای خودرو

در دنیای مدرن امروزی وجود وسایل نقلیه امری اجتناب ناپذیر است و انسان امروزی به میزان قابل توجهی به این اختراع بشری وابسته و بهتر است بگوییم دلبسته ی آن است. وسیله نقلیه یا خودرو یک اختراع بشری است برای حمل و نقل انسان و هر آن چه بار نامیده می شود. حرکت وجه مشترک تمام خودروهای تولیدی است. اما علاوه بر حرکت آن چه در یک وسیله نقلیه یا خودرو مهم است، ایستادن یا ترمز کردن است که نیازمند انتخاب بهترین لنت ترمز برای خودروی شماست.


لنت ترمز چیست و چه وظیفه ای دارد؟


آن چه مشخص و واضح است این است که پس از حرکت که مقام نخست اهمیت در یک خودرو را به خود اختصاص می دهد، ترمز کردن و توانایی توقف و ایستادن، جایگاه دوم اهمیت در یک خودرو را از آن خود نموده است. زیرا اگر خودرو توانایی ایستادن و توقف را نداشته باشد از ایمنی لازم برخوردار نیست. اما آن چه باعث این توقف می گردد اصطکاک است که مهم ترین نیرو جهت این توقف شناخته شده است و قطعه ی موثر در انجام این عمل که به منظور ایجاد شتاب منفی در خودرو از طریق اصطکاک با دیسک ترمز و در نهایت منجر به توقف خودرو می گردد را لنت ترمز می نامند. بنابراین لنت ترمز خوب، نقش بسزایی در حفظ ایمنی سرنشینان بر عهده دارد. بنابراین به شما پیشنهاد می گردد که برای خرید یک لنت ترمز خوب و مناسب خودرو خود به منظور جلوگیری از رخ دادن حوادث ناگوار بهتر است که از فروشگاه های معتبر و با تجربه مانند فروشگاه جت یدک خرید خود را انجام دهید.


انواع لنت ترمز


به جز خودروهای برقی و هیبریدی که نیاز به لنت ترمز ندارند بقیه خودروها از لنت ترمز استفاده می کنند. و در خودروهای سواری لنت ترمز جلو خودرو اغلب دیسکی و لنت ترمز عقب خودرو درامی می باشد. اما امروزه به علت هوشمند شدن سیستم ترمز در اغلب خودروها مانند لنت ترمز ماکسیما و لنت ترمز پیکاپ از لنت ترمز دیسکی در سیستم جلو و عقب خودرو استفاده می شود. در دنیای فنی امروز انواع مختلفی از لنت ترمزها موجود می باشد. لنت ترمز ها را می توان در چهار بخش زیر طبقه بندی نمود.
1-    لنت ترمز آلی (ارگانیک): لنت ترمزهایی که از جنس مواد آلی هستند و در ساخت آن ها از آزبست استفاده نشده است. دارای ساختار نرم و در نتیجه بی صدا هستند و به دلیل انعطاف و نرم بودن آن عمر مفید کمی دارند و در دماهای بالا نیز مناسب نمی باشد. همچنین بکارگیری آن در خودروهای پرتردد شهری مانند ماشین های پلیس، تاکسی ها، یدک کش ها و غیره مناسب نیست. 
2-    لنت ترمز نیمه فلزی: این نوع از لنت ترمزها به علت ایجاد یک تعادل نسبتا مناسب در سه بخش کارایی، تولید صدا و مقاومت سایشی توانسته است جایگاه خوبی برای خود اتخاذ نماید. اجزای آن شامل آهن، فولاد و گرافیت است که از انتقال حرارتی خوبی برخوردارند. عمر نسبتا خوبی دارند و در دمای بالا عملکرد خوبی از خود نشان می دهند. بنابراین برای خودروهای معمولی، سواری و خودروهای پرتردد شهری به عنوان لنت ترمز خوب قلمداد می شوند.
3-    لنت ترمز فلزی: 20 درصد از آن را فلزات تشکیل می دهند و دارای کیفیت، کارکرد و قیمت بالایی هستند. اما به همان نسبت دارای صدای زیادی و عمر کوتاهی هستند. اغلب آن ها به عنوان لنت ترمز خوب برای خودروهای لوکس مطرح می گردد.
4-    لنت ترمز سرامیکی: در این لنت ها به جای استفاده از فولاد از مس استفاده می شود که باعث خنک شدن و افزایش طول عمر لنت ترمز می گردد. ویژگی آن ها شامل قیمت بالا و صدای کم است. لنت ترمز خوب و مناسبی برای ماشین های مسابقه ای می باشند.
5-    لنت ترمز زینتری: اجزای تشکیل دهنده آن ذرات استیل و الیاف کامپوزیت است. مناسب برای ماشین های مسابقه و آفرود و هواپیما است. و بسیار نامناسب برای خودروهای معمولی است.

همه چیز در مورد خودرو ماکسیما


انتخاب نوع لنت بر اساس خودرو


موضوع حائز اهمیت انتخاب نوع لنت ترمز براساس خودرو است. بهترین گزینه استفاده از لنت ترمزهایی است که کمپانی های تولید خودرو آن را طراحی، آزمایش و سپس به بازار عرضه نموده اند. زیرا این لنت ترمزها براساس ویژگی های خودروی شما طراحی شده و می تواند در شرایط دمایی پایین عملکرد مناسبی داشته و صدای کمی تولید می کنند و طول عمر خوبی دارند. بهتر است لنت ترمزهای خوب و مناسب و با کیفیت موجود در بازار را بررسی نموده و سعی نمائید بهترین گزینه ی ممکن را با توجه به اولویت قرار دادن لنت ترمزهای سرامیکی و نیمه فلزی انتخاب نمائید. دقت کنید لنت ترمزهای مسابقه ای را برای خودروهای معمولی انتخاب نکنید.


بهترین مارک لنت ترمز خوب


به منظور حفظ جان سرنشینان خودرو در وهله اول و مراقبت و حفاظت از خودرو در گام دوم بهتر است بهترین مارک لنت ترمز خوب را برای خودرو خود انتخاب کنید. در این بخش به تعدادی از بهترین مارک های لنت ترمز اشاره می گردد.
-    لنت‌های ترمز HAWK HB453F.585 HPS DISC، ACDELCO 171-1040 FRONT DISC BRAKE PAD KIT، مجموعه لنت ترمز دیسک سرامیکی  BOSCH BC905، لنت ترمز دیسک سرامیکی BREMBO P83024N، لنت ترمز سرامیکی EBC BRAKES DP31210C REDSTUFF، مجموعه لنت‌های ترمز دیسکی ACDELCO 171-0999، مجموعه لنت‌های ترمز AKEBONO EUR918 EURO، مجموعه لنت‌های ترمز TOYOTA GENUINE PARTS 04465-06100 FRONT، لنت ترمز سرامیکی HAWK PERFORMANCE HB370F.559، لنت ترمز رالدک، لنت ترمز تکستار، لنت ترمز پارس،لنت ترمز ایساکو. می توانید از طریق خرید اینترنتی لنت ترمز مناسب برای خودروهای مختلف (مانند لنت ترمز پیکاپ و لنت ترمز ماکسیما) را از فروشگاه های موثق مانند فروشگاه جت یدک تهیه نموده و با اطمینان و سهولت بیشتر بهترین مارک لنت ترمز خوب را خریداری کنید.

خرید اینترنتی لنت ترمز ماکسیما

خرید اینترنتی لنت ترمز پیکاپ


نشانه های خرابی لنت ترمز


از نشانه های خرابی لنت ترمز می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کشیده شدن فرمان به یک سمت.
  • سفت شدن پدال ترمز
  • روشن شدن چراغ ترمز
  • راه های تشخیص تمام شدن لنت ترمز

راه های مختلفی برای تشخیص تمام شدن لنت ترمز وجود دارد. یکی از این راه ها، صدای سوت لنت است که در صورت شنیده شدن آن به مدت طولانی باید مورد توجه قرار گیرد. دومین راه تشخیص تمام شدن لنت ترمز صدای خرخر در لنت ترمز است، دقت کنید در زمان ترمز گرفتن اگر صدای غیر معمولی شنیدید به آن توجه کنید و آن را نادیده نگیرید. سومین راه تشخیص تمام شدن لنت ترمز کشیدن خودرو در هنگام ترمز است. اگر حین رانندگی احساس کردید تسلط کافی بر ماشین ندارید یا این احساس در زمان ترمز گرفتن نیز وجود دارد بایستی لنت ترمز خودرو خود را چک کنید. چهارمین راه تشخیص تمام شدن لنت ترمز لرزش پدال ترمز است. وجود لرزش در زمان ترمزهای شدید در خودروهای مجهز به سیستم  ABS امری طبیعی است اما اگر این لرزش در زمان ترمز معمولی نیز رخ دهد، بایستی مورد بررسی قرار گیرد.
 

راه های تشخیص لوازم یدکی اصل و تقلبی